reklama

Fénix vstáva z popola

Google+. Už sme o tomto megaprojekte firmy Google počuli mnoho. Jedni hovoria o veľkom konkurentovi pre Facebook, druhí mu predpovedajú podobný osud, ako postihol už mnoho služieb Google, teda postupný útlm až zánik. Doterajší vývoj od spustenia Google+ dával za pravdu skôr tým druhým. Veľký boom na začiatku a potom tvrdá realita...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

Facebooku som nikdy neprišiel na chuť, zaregistroval som sa, preklikal som to, aby som aspoň vedel, na čom svet frčí - a zrušil som konto. Na Twitteri som dodnes ani nebol. Ale ako Google pozitívny tvor (aktívny užívateľ vyhľadávača, Gmailu aj Google Dokumentov) som si nemohol nechať ujsť túto novinku. Len čo bola registrácia koncom septembra (ale im to trvalo) uvoľnená pre širokú verejnosť, zvedavosť mi nedala. Preklikal som, poskúšal, ale nuda... Nič pre radového Slováka, keď tam bol sám ako prst. Maximálne si tak zahrať niektorú z ponúkaných hier.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Firma Google však tomuto projektu venovala príliš veľa úsilia (a peňazí) na to, aby to vzdala bez boja. Že sa stále čosi deje, naznačovalo zjednocovanie dizajnu jednotlivých služieb - Gmailu, Dokumentov, Kalendára... Len tá najväčšia zmena stále meškala...

Minulú noc sa však začali na Internete objavovať prvé správy, že Google+ konečne umožňuje aj registráciu firemných profilov. A tak tu máme druhý, zatiaľ trochu menší "boom", ktorý už zasiahol aj Slovensko. Kto má ruky, sa registruje a tvorí nový firemný profil. K prvým slovenským lastovičkám patrí denník SME, Hospodárske noviny, IT magazíny ZIVE.sk, mobilmania.sk, internetový obchod mall.sk... Ak sa Google+ podarí získať späť aj doveru socializáciechtivých ľudí, je tu nový priestor pre biznis.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak ešte nie ste zaregistrovaní, stojí za to pozrieť sa už dnes, aká nás možno čaká budúcnosť. Spomínané zmeny dizajnu totiž nie sú náhodné, smerujú k integrácii služieb Google. Do Google+ je už integrovaný vyhľadávač (ako inak), takže ak do vyhľadávacieho okienka napíšete meno zaregistrovaného človeka alebo firmy, otvorí sa vám príslušný profil. Skúste napríklad sme.sk. Ak takýto profil neexistuje, vypíšu sa vám články na danú tému zdieľané užívateľmi Google+. Alebo proste články, ktoré sám Google nájde na webe. Skúsil som napríklad blog.sme.sk a po chvíli som narazil na jeden zo svojich článkov. Tak som napísal pocitace.sme.sk a čuduj sa svete - ďalšie moje články... :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale aby som nechválil len seba - fanúšikovia Google plus (alebo zamestnanci Google?) sa tiež činia - a majú zmysel pre humor:

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zdroj obrázkov: http://blog.smartsystemsllc.com/?p=2494

A aby som nezabudol: ak sa chcete stať fanúšikom niektorej firmy alebo jednotlivca, v jeho profile nájdete červené tlačidlo "Pridať do kruhov". Keď naň zájdete myšou... ale na to už prídete sami... :-)

Ľubomír Štulajter

Ľubomír Štulajter

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Internetový maniak so záľubou v online marketingu. Alergický na grázlov v politike a necitlivé zásahy do životného prostredia. Zoznam autorových rubrík:  ITOnline marketingMyslím siGo

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu